Pedagogy Must Be Revolutionary or Else It’s Propaganda

GCAS--The BLOG

Screen Shot 2015-01-07 at 9.59.21 AMA learning environment worthy of its name must be an emancipating and empowering process whereby knowledge is acquired through overcoming ignorance and enslavement.  Acquiring knowledge can thus be a painful process.  Learning is about growth, and growth must abide with both pleasure and pain. It is painful to confront inconvenient truths (about our world and ourselves).  How we as subjects are always and already part of the social world premised upon inherent inequalities, power differentials, and disempowering forms of power, is not an easy lesson to learn.  And even harder is the lesson of how our subjectivities reproduces these inequalities (racism, sexism etc.) merely by functioning in the social matrix of everyday life.

This is why a school committed to learning must be part of the rejection of the social matrix that functions as disempowering our collective body, our collective «soul» as an organ of existence. Learning is about connecting…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 172 επιπλέον λέξεις

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s